Een duikavontuur van korte duur! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jip Hinssen - WaarBenJij.nu Een duikavontuur van korte duur! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jip Hinssen - WaarBenJij.nu

Een duikavontuur van korte duur!

Door: Jip

Blijf op de hoogte en volg Jip

27 Februari 2010 | Nederland, Amsterdam

De eerste stageweek na de vakantie zit er alweer op voor ons in het zonnige Curaçao.
Het wordt hier nu wel steeds heter, maar dat komt omdat de wind veel minder is dan eerst.
Een of andere windstroom die normaal in Juli hier is, is er nu dus al in februari.
Dit zorgt er voor dat we om 8 uur ’s morgens al flink staan te zweten voor de klas.
Afgelopen week heb ik best veel les gegeven en je merkt dat de kinderen steeds meer wennen aan mij en dat ze ook steeds beter luisteren. Dat is erg fijn. Ook ik wen steeds meer aan het Antilliaanse onderwijs. Ik heb het in ieder geval heel erg naar mijn zin op stage en ik krijg ook alle ruimte voor mijn opdrachten.

De rest van de week hebben we vooral lekker thuis aan het zwembad gelegen en rustig aan gedaan. Donderdagmiddag, toen we weekend hadden, zijn we naar Mambo Beach gegaan om lekker ons weekend in te luiden. ’s Avonds zijn we met een aantal meiden uit het huis lekker gaan uit eten. We moeten ten slotte ook nog genieten nu we hier zitten, toch?

Gisteren was het dan eindelijk zo ver.
Marielle, Rianne en ik zouden gaan duiken.
Om negen uur stonden we klaar bij de duikschool. We vonden het alle drie best wel spannend.
Na eerst wat formulieren ondertekend te hebben, een test ingevuld te hebben of we gezond waren en een video gekeken te hebben, mochten we onze duikuitrusting aan gaan doen.
We kregen eerst een aantal oefeningen in het water.
Hele simpele oefeningen, zoals ademen onder water en ook even zonder het apparaat dat je adem geeft (de automaat), oefenen, voor als je een keer zonder lucht komt te zitten.

Daarna moesten we het klaren gaan oefenen.
Dit is een van de belangrijkste onderdelen van het duiken.
Als er druk op je oren of je masker komt, dan moet je in staat zijn om je oren of masker te kunnen klaren, zodat de druk van je oren of masker afgaat.
Helaas had ik hier erg veel moeite mee en het deed heel erg pijn.
Ik mocht van Marcel, onze instructeur niet opgeven, dus toch maar een aantal keren geoefend en herhaald, maar ik kreeg het maar niet voor elkaar en ook tijdens een stukje duiken lukte het me niet en kreeg ik een grote druk op mijn oren. Echt geen fijn gevoel! Hier baalde ik natuurlijk super erg van, maar ik heb op dat moment besloten dat ik niet verder zou gaan met duiken. Hoe graag ik het ook wilde.
Ik zie het maar van de positieve kant in, want nu hoef ik dat super dikke duikboek ook niet meer helemaal te leren. Dat scheelt weer een hoop tijd. Wel was het echt een super ervaring om onder water te kunnen ademen. Ben blij dat ik dit toch ervaren heb.
Rianne en Marielle hadden gelukkig nergens problemen mee, en zij konden mooi doorgaan met de cursus. Dus nu moet ik het doen met hun verhalen en foto’s, die ze volgende week bij Porto Marie gaan maken. Ben benieuwd. Tot nu toe is het ze super goed bevallen en de verhalen zijn erg leuk.

Maar nu ik niet meer verder ga met duiken heb ik gelukkig wel weer tijd over voor andere leuke dingen. Zo ben ik gisteravond nog met Laura-Kim, Anita en Mireille lekker gaan terrassen en zijn we vandaag met een aantal eerst naar Jan Thiel gegaan om naar het duiken te kijken en lekker te zonnen. Daarna zijn we nog naar Punda en Otrabanda gegaan, maar we hebben allemaal helaas niks leuks gevonden.
Juul, wel heb ik voor jou iets heel leuks gekocht :) Dan weet je dat alvast! Maar wat, dat blijft nog even een verassing .
Vanavond gaan we met een aantal uit het huis lekker stappen bij Mambo en morgen wordt voor mij een lekker chill-dagje.

Over een kleine twee weken is de familie van Rianne alweer hier.
De tijd vliegt dus om, zo zie je maar. Het duurt dus ook niet meer lang totdat Dennis, Wouter, pap en mam hier zijn. Nog ruim een maandje.. Ik ben trouwens gister bij jullie resort gaan kijken en ik heb zelfs een appartement van binnen gezien, omdat een vriendin van een meisje die hier bij mij woont, ook op Livingstone zat. Ik kan jullie vertellen dat het echt super mooi is (en er is een warme douche). Ik heb alvast wat foto's gemaakt, alvast een voorproefje.

Vorige week is trouwens mijn waar-ben-jij.nu een tijdje kapot geweest ofzo.
Heb van veel mensen gehoord dat ze een reactie geplaatst hadden, maar dat deze niet doorgekomen was. Evengoed super lief dat jullie berichtjes blijven plaatsen, want ik vind het fijn om ze hier te lezen.

Fijn weekend allemaal en een dikke knuffel voor iedereen.

Liefs van Jip

  • 28 Februari 2010 - 09:28

    Inge:

    Ha Jip!
    Haha, nu snap ik ook waarom mijn berichtje de vorige keer niet wilde verschijnen, dacht al dat het aan mijn telefoon lag! Maar mooi dat je het nog steeds zo goed naar je zin hebt, voor je 't weet ben je weer terug. Wel jammer van het duiken, maar gelukkig zijn er nog tig andere dingen te doen daar. Hoe lukt 't verder met je competenties? Nog steeds op schema?

    Wat tof trouwens dat je de sticker gevonden hebt! Ik had het er gister met m'n collega nog over, ik zal haar de foto zeker 'ns laten zien! Nog heel veel plezier en succes! x

  • 28 Februari 2010 - 14:40

    Laurie (van School):

    Haaa Jip,

    Leuk om weer iets van jullie te horen!
    Zo te lezen hebben jullie het nog steeds ontzettend naar jullie zin.. En wat lekker om na stage steeds even in het zonnetje aan het water te kunnen liggen.. Heerlijk!

    Jammer van je duikcursus, maar nu kun je al die tijd die je over hebt in je competenties stoppen ;)
    Hihi! Meid, nog heel veel plezier daar en ik lees jullie volgende verhaal wel weer, liefsx Laurie

  • 28 Februari 2010 - 15:13

    Aniek..:

    Jip!

    Wat leuk weer wat van je te horen had je al effe niet meer gesproken,.
    Ik had dat van het duiken al via Hanneke gehoord Erg Jammer! maar er zijn nog zo veel meer leuke dingen te doen.. toch? haha
    Wat ben je trouwens al enorm bruin zeg! ik kan je niet bij houden met mijn zonnenbank kuurtjes..:P
    De foto's zien er allemaal weer geweldig uit!
    Nou Meid! geniet er nog van,, En koms snel terug want ik mis je al een heel klein beetje!

    Dikke knuffel van mij!

  • 28 Februari 2010 - 17:06

    Ilse:

    Heej Jip,

    Ondanks dat je maar een korte duikcursus hebt gehad merk ik toch dat je het goed naar je zin hebt op Curacao! Nice, houden zo;)
    Spreek je snel!

    Kus

  • 28 Februari 2010 - 19:23

    Marissa:

    Meid!
    wat mis ik curacao zeg! en dig natuurlijk! maar idd watse al zes, de tied zal erg snel veurbej vleege, wnt toen wej der ware mosde dig nog 5,5 weak wachte op dennis en dien pap en mam enzoe, en nou .. nog maar 4 weekjes!
    Jammer van t duike zeg! de hads dig der zoe op verheugd.
    Haha maar nou kinse dig wal iets veurstelle bej oerpien :P (toevallig konse det 1 weak geleje nog neet, toen k oerpien heij he:P ) Achja super vuul anger leuke dinger te doan idd! dan maar snorkelen!
    Meid nog hiel vuul plz en succes met dien stage de komende weake. knuffel van mig

  • 28 Februari 2010 - 21:59

    Anja & Paul:

    He Jippie,

    Vanmiddag zijn we even in Bree geweest. Hebben het natuurlijk ook nog over jou gehad en zojuist alle foto's nog even bekeken. Heerlijk!!
    Ook nog een droom van ons om nog eens te chillen op Curacao of Aruba. Wie weet. Veel plezier nog enne......jammer van het duiken, maar zwemmen met dolfijnen is toch ook geweldig!!

    Liefs Anja & Paul

  • 01 Maart 2010 - 09:38

    Kim:

    Jip.!!

    balen van het duiken..
    maar nou heb je inderdaad wel meer tijd voor al die andere leuke dingen..
    en dan vliegt de tijd evengoed voorbij.
    net zoals bij ons (helaas)

    xx Kim

  • 01 Maart 2010 - 10:42

    Dennis:

    Haa mup!

    Balen zeg van het duiken... Mja ik kin het aok neet, dus den goan we lekker samen snorkelen :)

    De foto's van Jan Thiel zeen der aok sjiek oet!

    Tot vanaovend op skype!

    Kusje van mich!

  • 01 Maart 2010 - 15:23

    Ria En Ceriel Joppen:

    ha jip.

    zo te lezen gaat t jullie wel goed daar.
    hoor van rianne ook positieve verhalen,
    en dan nu maar snorkelen, is ook leuk, hoor! ga ik ook doen volgende week!!!!zie je dan wel

    groetjes Ria

  • 01 Maart 2010 - 22:33

    Wil:

    Balen dat het duiken niets geworden is. Je mag mijn Padi pas wel lenen.... hier in Peel en Maas controleert toch nieman dof je kunt klaren.

  • 03 Maart 2010 - 09:31

    Iris:

    Hey Jip!

    Superleuk al je verhalen, ik zit er elke keer weer van te genieten, mooie foto's ook! Wel jammer dat het niet is gelukt met duiken :(

    Geweldig dat je het daar zo leuk hebt, geniet ervan!

    groetjes, Iris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Jip

Actief sinds 10 Dec. 2009
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 54467

Voorgaande reizen:

25 Januari 2010 - 05 Mei 2010

Curaçao 2010

Landen bezocht: