Bijnaaaaa........ :) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jip Hinssen - WaarBenJij.nu Bijnaaaaa........ :) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jip Hinssen - WaarBenJij.nu

Bijnaaaaa........ :)

Door: Jip

Blijf op de hoogte en volg Jip

29 Maart 2010 | Nederland, Amsterdam

Lieve iedereen,

Dankjewel voor alle leuke berichtjes, mailtjes en vooral de kaartjes die ik afgelopen dagen ontvangen heb. Had nog geen post hier gehad, maar afgelopen week heb ik een aantal kaartjes ontvangen. Super leuk. Ze hangen al boven mijn bed.

Het is nu zondagavond. Het weekend zit er alweer bijna op.
Samen met Nicole ben ik vanavond thuis gebleven van Wet & Wild.
We hebben lekker thee en koekjes erbij genomen en het is heerlijk rustig hier.
Eindelijk weer tijd voor een verhaaltje.

Het is nu nog maar 3 nachtjes slapen en dan is het zover.
Dan komen Dennis, Wouter, mam en pap eindelijk naar hier.
Ik heb er echt super veel zin in en kan nu eigenlijk niet meer wachten.
Maar de komende dagen gaan omvliegen want dinsdag heb ik uitstapje met mijn klas en woensdag ga ik met stage naar de kerk voor een Paasviering en we hebben Paasontbijt in de klas. Om 13:10 sta ik klaar op Hato om ze hier op te wachten… Spannend!!!

Eens even nadenken wat ik nog allemaal heb beleefd hier op het zonnige eilandje…
Zaterdag 20 maart hebben we bij ons huis een poolparty georganiseerd. Het was echt een succes. Er waren super veel mensen en we hebben ook weer veel nieuwe mensen leren kennen. Erg gezellig en voor herhaling vatbaar.
We kregen ook weer van veel mensen te horen dat we hier echt super mooi wonen en dat we echt geluk mogen hebben. Dat doet me echt goed. Ik ga het hier ook echt missen als we over ruim vijf weken alweer naar huis moeten. Op het begin dacht ik nog vaak: ‘Drie en een halve maand is meer dan genoeg’, maar hoe dichter we naar het einde gaan, hoe liever ik hier wil blijven. Maar aan het einde gaan we nog niet denken, want dat is gelukkig nog een aantal weken. Zoals bijna iedere week sloten we ons weekend af bij Wet & Wild.

De stageweek vloog weer om.
Ik heb mijn lessen kunnen doen en ik heb deze week ook de handelingsplannen bij de kleuters overgenomen. Ze hadden mij gevraagd of ik dit wilde overnemen van een stagiaire die haar stage erop had zitten. Dit leek me wel een uitdaging en ik heb dinsdag, woensdag en donderdag allerlei oefeningen met ze gedaan op het gebied van woordenschat, om zo hun Nederlandse taal te verbeteren. Het was echt leuk om te doen, maar ook leerzaam.
Donderdag heb ik met mijn mentor de rapporten ingevuld en toen begon mijn weekend weer.

Donderdagavond zijn we met bijna alle huisgenootjes gaan stappen.
We begonnen bij café de Tijd. Hier was Happy Hour, dus mooi om in te drinken. Vervolgens zijn we naar de Cinco gegaan, waar we een hele leuke avond gehad hebben.
De rest van ons weekend bestond ook uit gezellig wat drinken bij de overburen, stappen bij Bermuda, zwemmen, strand, zonnen, chillen bij Cabana met een lekkere Pina Colada, wat voor school doen en vandaag zijn we in Punda naar het ‘streetpainting festival’ geweest.
Allemaal mensen die op de straat super mooie schilderijen tekenen met krijt.
Heel apart om te zien.

Rianne en ik zijn afgelopen maandag ook begonnen met een Salsa-workshop.
Zes weken lang leren we Salsa dansen. Echt super leuk. We kunnen de workshop nog net afmaken, voordat we naar huis komen, dus als we thuis zijn kunnen we onze Salsa-moves aan jullie showen. Morgen hebben we de tweede les. Ik ben benieuwd.

Bij jullie is de klok verzet. Dat betekent dat ik nu zes uur tijdsverschil heb met Nederland.
Want hier doen ze niet aan zomer of wintertijd. Het is hier ten slotte altijd zomer :) .
Maar ik ga nu ook maar lekker slapen.
Dan is er alweer een nachtje om en weer een dagje dichter bij woensdag…
Mijn volgende verhaaltje zal wel even op zich laten wachten, want daar heb ik natuurlijk de komende anderhalve week geen tijd voor.

Drumi Dushi,
Dikke knuffel voor jullie en tot snel.

Liefs Jip





  • 29 Maart 2010 - 09:07

    Miriam:

    Jippie, eindelijk is het dan bijna zo ver. Nog een paar nachtjes slapen en dan ....

    Enne dan komt Ilse op Mambo beach (en een dagje eerder, Dennis natuurlijk)
    Heb je al kaarten voor het concert gekocht??

    Ja, vijf weken lijken lang, maar dan gaat jammer genoeg dat vliegtuig al weer terug!!! Gek dat je in z'n korte tijd, je helemaal thuis kunt voelen. Op (het mooiste) een eiland aan de andere kant van de grote oceaan. Maar, ik vind het helemaal niet gek, want wie wil er nou niet in z'n tropisch klimaat een beetje aan school werken.

    mucho plezier,

    en geniet van alles de komende week. (bezoek, optocht, swim)

    ciao,
    xxx je nicht

  • 29 Maart 2010 - 11:54

    Karen:

    Haa Jip!
    Dan is t toch bijna zowiet, kump dien familie een bezoekje bringe aan Dushi Curacao! Spannend, spannend maar erg leuk noatuurlijk!
    Lees alweer det ge genog gedaon hebt, leuk leuk! Kin mich dr ok gans n veurstelling van maken, det maakt t nog leuker. Heej in Nederland is t normale leventje weer begonnen!
    Geniet dr van de kommende weken!
    Groetjes xx Karen

  • 29 Maart 2010 - 15:06

    Wouter:

    Ha Jean Jacques Marie :p ,

    Eindelijk heb ik vakantie, ik heb net mijn laatste dagje gewerkt :D

    Morgen de koffer inpakken, oftwel 2 korte broeken, 2 zwembroeken en wat shirt's, want meer hebben we niet nodig.
    En dan woensdag in het vliegtuig stappen om lekker te chillen op de antillen!

    Laters en tot woensdag :w

  • 29 Maart 2010 - 18:51

    Maartje:

    Ha Jip,

    Zo te horen is alles nog prima op Curacao! Hier in Aruba gaat ook alles goed :) Wat heerlijk dat je bezoek krijgt :) Geniet er van!

    Doe de groetjes aan Rianne & tot over 5 weken ;)

    xx

  • 29 Maart 2010 - 19:57

    Ilse:

    Heej Jip,
    Det klinkt weer als un haup geparty! Haha!
    En zoe te zeen zit de 'forthbreak' der al good in;)
    Nog efkes en dan kinse dien geliefde familie en vriend in de ermen sloeten:p
    Dieke kus en tot over 3 daag!

  • 29 Maart 2010 - 20:58

    Ha Jippie,:

    Spannend hé, mam, pap, Wouter en last but nog least Dennis op bezoek. Wij gaan er morgenavond nog even naar toe om hen goede reis te wensen.

    Gr. Anja & Paul

  • 30 Maart 2010 - 18:24

    Aniek:

    Hey Lieverd!

    het klinkt weer allemaal super zoals altijd!
    je hebt daar echt de tijd van je leven..
    Wat spannend morgen komt het bezoek al!
    En ben je met salsa lessen bezig wat leuk zeg! ben benieuwd wil die danskunsten wel eens zien als je terug bent..
    Hoe was je dagje uit vandaag?
    Heel heel veel plezier de komend week met het bezoek!

    Dikke knuffel Aniek!

  • 30 Maart 2010 - 19:09

    Laurie :

    Heee Jip,

    Leuk om weer een verhaaltje uit curacao te horen! Zo te lezen vermaken jij en Rianne je nog helemaal prima..
    Leuk ook die foto's van je stage!

    Zie dat jullie over vijf weken alweer in Nederland zijn, geniet er nog maar lekker van daar! En dan gaan we vlug wokken met zn alle om alle verhalen live te horen :D

    Liefs Laurie

  • 30 Maart 2010 - 20:03

    Inge:

    Meid! Veel plezier morgen met je pap, mam, Wouter & Dennis! Geniet er maar van :) x

  • 31 Maart 2010 - 06:36

    Shahiel, Sapana, Wil:

    Jip, ze zijn onderweg. Enjoy!

  • 01 April 2010 - 18:15

    Sapana, Shahiel, Wil:

    Zijn ze ook geland?

  • 04 April 2010 - 18:43

    Marissa:

    Lieve meid!
    De zals wal super aan 't geniete zien nou met dennis en dien oajers en wouter! Super!
    mis dig wal hee! bis al vuul te lang weg ;)
    kus, geniet der nog samen van!

  • 09 April 2010 - 18:23

    Maartje Peeters:

    Heeey Jip!!!

    Ik wist dat Dennis intussen wel bij jou zou zijn ..dus ik dacht --> snel ff je site checken.
    De verhalen en foto's spreken voor zich...grappig om te lezen dat jullie ook weer dezelfde plekjes opzoeken net als wij vorig jaar ;)
    Dezelfde baaien...kroegjes..stranden..enzovoort!
    Ik kan uit je verhaal opmaken dat je niet uitkijkt naar jullie vertrek...kan het me zo voorstellen!!
    Tjaa..tips? Zorg dat je alles gedaan hebt, wat je allemaal nog wilt doen...en waarschijnlijk overbodig, maar evegoed --> geniet, geniet, geniet!!!
    Heel veel plezier met Dennis en je familie!

    Groetjes Maartje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Jip

Actief sinds 10 Dec. 2009
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 54449

Voorgaande reizen:

25 Januari 2010 - 05 Mei 2010

Curaçao 2010

Landen bezocht: