Chillen... op de Antillen! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jip Hinssen - WaarBenJij.nu Chillen... op de Antillen! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jip Hinssen - WaarBenJij.nu

Chillen... op de Antillen!

Door: Jip

Blijf op de hoogte en volg Jip

20 Maart 2010 | Nederland, Amsterdam

Bon dia lieve mensen,

De week met bezoek is echt omgevlogen.
We hebben de fam. Joppen en Josine net alweer naar Hato Airport gebracht en nu heb ik even tijd om jullie op de hoogte te brengen van mijn week.

Vorige week vrijdag om 14:00 kwamen Rianne en ik op het vliegveld aan.
Toch wel spannend, om zo meteen weer bekende gezichten te zien, vonden we!
Na ongeveer een half uurtje te hebben gewacht, konden we de eerste glimp opvangen van Rianne haar bezoek. Echt super leuk.
Eindelijk wist ik Rianne er van te overtuigen dat ze toch echt wel al bruin was geworden hier.
Want dat bleef de afgelopen zeven weken moeilijk.
Maar nu ze vergelijkingsmateriaal had uit steeds warmer wordende Nederland, kon ze me toch wel gelijk geven ;) .

Eerst zijn we naar het appartement van Ria en Karen gereden.
Zij zaten heel erg mooi, bij mensen achter het huis in een heel mooi appartement met alles erop en eraan. Vervolgens zijn we naar ons huis gereden om hen dit te laten zien en om Josine haar slaapplaats te laten zien, want Josine sliep afgelopen week bij ons op de kamer.
Erg leuk om de superenthousiaste reacties te horen over onze verblijfplaats.
Natuurlijk kon een duik in het zwembad niet ontbreken en na even te hebben uitgerust, zijn we lekker met z’n vijven gaan eten bij de Tropen.

Na het eten is de rest naar huis gegaan, omdat ze toch nog wel moe waren van de vliegreis.
Rianne en Josine hebben mij naar Sophie haar huis gebracht. Hier waren Nicole, Siri en Rosa ook al. We hebben die avond echt lol gehad om de drankspelletjes die niet gesnapt werden.
Sophie had een hele rare verzie van ‘balletje balletje’, waar je echt te veel bij na moest denken. Toen we besloten om rond half elf naar de Bermuda te gaan, gebeurde echt het toppunt van de avond. We liepen naar de auto van Nicole (dachten we)… en we stapten in. We zaten startklaar toen Nicole ineens haar koppeling kwijt was. Ook haar pook was ineens veranderd in een automaat. ‘Dit is mijn auto helemaal niet’ riep ze vol verbazing. ‘Dit is een automaat en ik heb een schakel!!!’.
We kwamen niet meer bij van het lachen en zo snel we konden sprongen we de auto uit.
Het was eigenlijk dezelfde auto die Nicole ook had, alleen de kleur was wit in plaats van grijs. Schijnbaar passen hier alle sleutels van deze auto’s van hetzelfde bouwjaar in ieder slot. Alleen kun je geen contact maken. Dat is dan fijn om te weten, want wij hebben ook zo’n auto. Na toch de goede auto gevonden te hebben zijn we naar de Bermuda gereden.
Hier was het al gezellig druk en we hebben een top avond gehad. Zo een die ik thuis met de meiden ook zou kunnen hebben. Soms mis ik dat wel eens hoor, even lekker stappen met jullie.. Maar dat kan straks natuurlijk weer iedere week!

Zaterdag ben ik samen met Mireille en Marielle naar Cas Abao gegaan.
Later op de middag troffen we hier ook Rianne en haar bezoek.
We hebben heerlijk gechillt op dit strand, zoals dat hoort op een zaterdag op Curaçao.
’s Avonds zijn we weer lekker gaan uit eten met z’n vijven.
Op zaterdagavond kon Mambo natuurlijk niet ontbreken.
Hier was die avond niet veel te doen, maar we hebben het evengoed heel gezellig gehad.

Zondag heb ik niet veel meer gedaan.
Lekker voor school gewerkt en ik ben met het bezoek even de huurauto op gaan halen.
Ik heb gelijk een autootje gehuurd voor Dennis en mij, dus ook wij kunnen het hele eiland over gaan scheuren!
Zondag is bij ons natuurlijk ook: Frietdag…
Iedere zondag halen we lekker frietjes bij de snackbar om de hoek.
Net zoals thuis, met z’n allen lekker frietjes eten met een Nederlandse snack. Heerlijk!

Op stage is het afgelopen week ook weer super gegaan.
De week vloog om, want ik had maar drie dagen stage.
Donderdag hadden Rianne en ik vrij gepakt, omdat we deze dag nog mochten opnemen omdat we met Carnaval een extra dag waren gekomen.
Een heerlijk kort weekje dus.

Maandag en dinsdag heb ik de hele dag gedraaid.
Dit liep prima. Ik heb ook de regelrups ingevoerd (die bij het werken met het stoplicht hoort). Ook dit is een succes, omdat ik de kinderen hierop kan wijzen als ze zich niet aan onze afspraken houden. De kinderen hebben deze regels namelijk samen met mij bedacht.
De eerste dag kon ik ze al gelijk belonen met een spelletje. Ik heb ze het duimenspel geleerd en hier zijn ze helemaal fan van. De tweede dag helaas geen spelletje. Het zelfstandig werken ging die dag helaas niet zo heel goed.
Woensdag heb ik nog handvaardigheid gegeven en de resultaten zijn echt super leuk geworden. Onder handvaardigheid kwamen Ria, Karen en Josine ook nog even kijken.
Ze konden gelijk zien hoe ik de strenge juf moest uithangen, want net op dat moment deed zich een probleempje voor, waarbij ik toch wel streng moest reageren. Konden ze gelijk zien hoe het er hier af en toe aan toe gaat. En dat we hier toch wel goed leren om consequent te handelen.

Rianne ging iedere middag na stage veel doen met haar familie.
Ik bleef lekker thuis. Rustig voorbereiden voor stage. Lekker mijn eigen ding doen.
Dat is ook wel eens fijn. En ik heb me prima vermaakt.
Woensdagavond ben ik nog met een aantal huisgenootjes naar het TMF-café geweest.
Hier hebben we ons ook nog even laten horen, door mee te doen aan de karaoke-contest.
Met ons zangtalent hebben wij natuurlijk niks gewonnen, maar dat spreekt voor zich.

Donderdagavond zijn we met Ria, Karen en Josine lekker gaan eten bij Hook’s Hut, op het strand. Het blijft bijzonder, eten met je voetjes in het zand aan de zee.

Gisteren ben ik met Nicole, Tjeu (de vriend van Nicole, die nu ook hier is), Maartje en Marion naar Cas Abao geweest. Dit is echt een van mijn lievelingsstranden.
Het was eigenlijk heel raar weer. Bewolkt en we hadden zelfs regen.
Niet zo’n subtropische plensbui die ik hier eigenlijk wel nog hoop mee te maken, maar een paar druppeltjes. Op zich vond ik het ook wel eens fijn om bewolkt weer te hebben.
Wel uitkijken dat je niet verbrand (hè Josine) ;) .

En toen was het alweer vandaag…
Aangekomen bij de dag dat we het bezoek van Rianne alweer moesten wegbrengen.
Zoals ik al zei, zijn we net weer terug.
En dadelijk gaan we alweer terug met Mireille, om haar vriendinnetje op te halen (die onverwachts een tripje Curaçao had geboekt).
Een erg leuke verrassing voor haar dus.
Vanavond is ook onze poolparty. Dus daar heb ik ook erg veel zin in.
Daarover de volgende keer meer :) …

Ieder berichtje komt mijn bezoek ook dichterbij.
Het is nu echt nog maar elf nachtjes slapen.
Voor die tijd zal er nog wel een berichtje komen en dan is het echt bijna zo ver.
Can’t wait!

Ook Ilse, een meisje van school die nu in Suriname zit, komt in die week nog een weekje bij ons langs.
Echt gezellig.

Nou lieve mensen, geniet van jullie weekend en het steeds warmer wordende weertje daar.
Dan zal ik ook van mijn weekend genieten..

Heel veel liefs van mij en een dikke knuffel…

xxx Jip






  • 20 Maart 2010 - 21:37

    Hanneke:

    Ha Jipke

    Nou ben ik eens de eerste.
    ook wij zijn de dagen aan het aftellen tot we naar het zonnige curacau mogen komen.
    Heerlijk, ik verheug me er enorm op. zien we je weer life. niet op het beeldscherm.
    Vandaag heeft Juul en leuke bikini gekocht. Maar helaas die heeft hem nog niet meteen nodig.
    Misschen mag ik hem wel lenen.
    Vandaag was het hier toch wel weer lekker weer. Veel mensen alweer buiten bezig.
    Dat lijkt me zalig daar. dat je steeds buiten bent.
    We skypen weer gauw he?

    liefs en een kus
    Hanneke

  • 21 Maart 2010 - 12:28

    Ria:

    ha die jip

    wij zijn we weer thuis en hebben genoten daar bij jullie.
    nu hebben we echt een idee hoe jullie daar wonen en werken.
    petje af hoor met die hitte les geven . geniet nog van de komende weken en voor je het weet staat jpuw bezoek op t vliegveld.
    het was een hele gezellige week!!!
    groetjes Ria

  • 21 Maart 2010 - 12:30

    Monique:

    Heejj Jip!
    hahaha wat grappig van die auto:p
    En je bent goed bezig op stage lees ik;) Leuk met die regelrups!
    Maar heel veel plezier als je bezoek komt he!

    Xx Monique

  • 21 Maart 2010 - 17:33

    Aniek:

    Jip!

    Het klinkt weer allemaal super!
    Wat grappig van de auto haha!
    Wat een goed idee die regelrups erg leuk!
    Rianne heeft dus wel een leuk weekje gehad!
    En jij ook bijna, Vind het echt leuk voor je dat ze komen!
    Alvast heel veel plezier!
    En hoe was de poolparty?
    Zal wel geslaagd zijn geweest.
    We spreken elkaar via skype, en smsen!

    Dikke knuffel!

  • 21 Maart 2010 - 21:41

    Dennis:

    Muppie!

    Weer een leuk verhaaltje!
    Nog fftjes en den zien weej der.
    Maar good det ge uch nog good vermaakt daor!
    Hopelijk kin ik net zoe broen waere als dich :P

    Tot snel...

    (K) Dennis

  • 21 Maart 2010 - 22:23

    Ilse:

    Heej Jippie,

    Zo te horen gaat het nog steeds allemaal goed daar! Lekker veel uiteten en strandjes bezoeken;) En stage loopt ook prima zoals ik al gehoord had, super juf Jip!
    En jaja, over een aantal dagen vlieg ik ook richting jullie paradijsje!

    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Jip

Actief sinds 10 Dec. 2009
Verslag gelezen: 617
Totaal aantal bezoekers 54449

Voorgaande reizen:

25 Januari 2010 - 05 Mei 2010

Curaçao 2010

Landen bezocht: