Bezoek! =) , vakantie en …… regen!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jip Hinssen - WaarBenJij.nu Bezoek! =) , vakantie en …… regen!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jip Hinssen - WaarBenJij.nu

Bezoek! =) , vakantie en …… regen!!!

Door: Jip

Blijf op de hoogte en volg Jip

11 April 2010 | Nederland, Amsterdam

Zoals de titel al zegt… heb ik afgelopen elf dagen bezoek gehad.
Dennis, Wouter, pap en mam kwamen lekker chillen op de Antillen.
Het was in een woord: SUPER !!!

Woensdag 31 maart had ik eerst nog stage. Ik had die nacht al amper geslapen.
Ik denk dat ik toch een beetje zenuwachtig was.
We hadden Pasen op school. Zo gingen we naar de kerk en was er paasontbijt.
Ik keek al de hele tijd op de klok, want om 11:45 (iets eerder als normaal), mocht ik gaan. Toen ben ik even langs huis gereden om wat spulletjes weg te brengen en vervolgens ben ik Rianne weer op stage gaan halen om door te rijden naar Hato.
Precies om 13:00 kwamen we daar aan. Veels te vroeg natuurlijk, want het vliegtuig landde pas om 13:10. Toen duurde het natuurlijk nog heel erg lang voordat ze eindelijk naar buiten kwamen. Na meer als een uur gewacht te hebben en Rianne bijna gek werd van mijn zenuwen kwam daar mijn bezoek naar buiten.
Het was echt zooooo fijn om Dennis weer in mijn armen te kunnen houden en om hem heel veel kusjes te kunnen geven en om Wout, pap en mam weer lekker te kunnen knuffelen.

En poeh,, wat waren ze wit toen ze naar buiten kwamen. Daar schrok ik wel een klein beetje van. Pap en mam werden door de bus van het resort opgehaald en Dennis en Wouter kwamen gezellig bij ons in de auto. Omdat het toch nog wel even zou duren voordat pap en mam bij Jan Thiel Livingstone waren, gingen wij alvast naar ons huis om hen dit te laten zien en om alvast kennis te maken met een aantal huisgenootjes. Natuurlijk hebben we gelijk een duik genomen in het zwembad… Na heerlijk te zijn afgekoeld, zijn we richting Jan Thiel gegaan, waar we de elf dagen zouden doorbrengen. Met al mijn bagage (ik had meer bij als Wout en Dennis samen) gingen we daarheen. We hadden echt een mooi appartement. En een heerlijke warme douche!!! Wist niet dat dat weer zo snel zou wennen.

’s Avonds zijn we lekker gaan eten bij de Kleine Wereld.
Omdat we nog geen huurauto hadden, moesten we lopen.
Ongeveer van ons naar Niens ;) hè jongens.. haha!

Op donderdag mochten we weer naar Hato.
Hier zijn we Ilse, een vriendinnetje van de Pabo, gaan ophalen.
Zij loopt stage in Suriname en kwam gezellig een weekje bij Rianne en mij op vakantie.
’s Middags zijn we lekker met z’n vijven naar Cas Abao gegaan.
Hier hebben pap, mam, Wout en Dennis kennis gemaakt met de onderwaterwereld van Curaçao. We hebben mooi gesnorkeld en lekker genoten van de warme zon.
Die avond zijn we gaan stappen. Indrinken bij cafe de Tijd (happy hour) en verder bij de Cinco (de preiloods, zoals Wout en Dennis hem noemen).

Vrijdag gingen we een dagje naar Punda.
Lekker gewinkeld, op de handelskade geluncht en ’s middags naar het Rif-fort in Otrabanda geweest. Ook had Dennis zijn eerste kennismaking met een leguaan hier.
We kwamen terug en in de plantenbak zat een leguaan. Die schrok natuurlijk van ons.
Ik hoorde wat ritselen en begon te schreeuwen. De leguaan sprong uit de bak en die kwam precies op Dennis zijn voet terecht.

’s Avonds was het dan zover. Ik had een verrassing voor Dennis geregeld.
Al de hele tijd was hij aan het raden wat het zou kunnen zijn.
Uiteindelijk dacht hij het te weten: We gaan de zonsondergang kijken…
Een beetje had hij wel gelijk. Ik had een vier gangen diner geregeld, op een loungebed op een steiger aan de zee. Helaas was de zonsondergang niet zo heel mooi door de wolken, maar dat maakte het niet minder. We hebben een superavond gehad met z’n tweetjes. Lekker gegeten en heerlijk genoten samen.

Zaterdagmiddag moest ik om 14:00u op school zijn.
Dit kwam wel goed uit, want nu had ik toch de kans om iedereen te laten zien waar Rianne en ik stage lopen. Heel leuk om te laten zien waar ik deze drie maanden les geef.
Ik moest oefenen voor Séu. Dit is het oogstfeest wat hier met Pasen gevierd wordt.
Mijn stageschool deed hier aan mee en omdat mijn mentor in de organisatie zat, had ze mij ook gevraagd of ik mee wilde lopen. Een hele ervaring dus.
Er moesten negen dansen geleerd worden en dat drie uur lang in de brandende zon.
Maar uiteindelijk ging het best redelijk.
Na heerlijk gegeten te hebben bij de Il Forno, zijn we naar Cabana gegaan.
Hier kwam een hele goede live band. Uiteindelijk zijn we geëindigd op Mambo.
Dit was echt een hele leuke stapavond.

Op zondag zijn we eerst naar de Hato-grotten gegaan.
Daarna wilden we door naar Captain Goodlife, om met hem de blauwe kamer te bezoeken.
Helaas waren de golven te hard door de wind en kon dit niet doorgaan.
Toen hebben we er een dagje westkust van gemaakt.
We hebben lekker gezwommen bij de Grote Knip. Wit strand met helderblauwe zee!
We zijn langs Westpunt gereden en uiteindelijk nog naar Shete Boka (het spuitwater) gegaan. Omdat de golven dus zo hoog waren die dag, hadden we echt heel mooi spuitwater.
Het water klotste met grote kracht tegen de rotsen, waardoor je een heel mooi effect kreeg.
Ik ben er drie keer geweest, maar zo hoog had ik het nog nooit gezien. Echt mooi.
Zondag is ook frietdag bij ons. Natuurlijk hebben we de traditie erin gehouden en Rianne en Ilse kwamen gezellig bij ons appartement frietjes eten.
’s Avonds zijn we naar Wet & Wild gegaan. Pap en mam zijn ook mee geweest, dus nu weten zij ook waar wij iedere zondagavond ons weekend afsluiten.

Maandag was de dag van Séu.
Om half 8 werd ik al op school verwacht, dus uitslapen zat er voor mij niet in.
Toen iedereen zijn kleding aanhad, ging de bus richting het startpunt.
We moesten zo’n 7 km. lopen en dansen in een optocht.
Overal stonden mensen. Het was echt een hele ervaring.
Ook stonden er fans voor mij. Echt leuk. Een aantal huisgenootjes en natuurlijk Dennis, Wouter, pap en mam.
Je zag de Nederlandse mensen ook echt kijken en wijzen. Ze vonden het schijnbaar apart dat ik, als Nederlands meisje, meeliep in de optocht. Er deden inderdaad ook niet veel Nederlandse mensen mee. Na ruim 4 uur lopen waren we bij het eindpunt en toen voelde ik mijn voeten ook echt wel. Toch was het echt heel erg leuk en deze ervaring zal mij altijd bij blijven. Ik was eigenlijk heel moe, maar toch ben ik ’s avonds nog even meegegaan naar de Soprano’s. Dit kun je vergelijken met de Crazy Piano’s, alleen vond ik deze man beter want hij speelde echt alles wat je aanvroeg.

Dinsdag wilden we eigenlijk weer naar Captain Goodlife gaan, maar de zee was nog steeds te ruw. Die middag heb ik samen met Dennis, Wouter en Ilse buggy gereden.
Dat was echt vet(tig).
We reden door het ruige landschap van het eiland en onderweg zijn we een aantal keren gestopt bij mooie plekjes voor wat foto’s.
Na drie uur buggy-rijden waren we echt super vies.
Gelukkig konden we lekker afkoelen en afspoelen in het zwembad bij ons appartementencomplex.
Dinsdagavond is de avond van de strandbioscoop. Natuurlijk wilde ik dit aan mijn bezoek laten zien. We zijn met z’n allen naar Mambo gegaan en hebben hier een leuke film gekeken.

Woensdag.. De dag dat Dennis en ik naar Klein Curaçao zijn gegaan.
Nou, dat hebben we geweten.
Wat een perfecte dag had moeten worden met z’n tweetjes, is uitgelopen tot een ramp.
’s Morgens om 6:45u moesten we al vertrekken. Het miezerde wel een beetje, maar in Curaçao wil dat niets zeggen. Over een kwartier kan het dan alweer helemaal helder zijn.
Vol goede moed stapten we op de boot. De trip er naartoe was al frustrerend.
Gelukkig werd ik dit keer minder ziek als vorige keer, maar dit keer was het de regen (die hier een half jaar niet geweest is), die het verpestte. Het ging steeds harder en we werden echt zeiknat. Toen we dus na twee uur aankwamen, waren we kletsnat (inclusief onze handdoeken). Iets droogs om om ons heen te slaan hadden we zelfs dus niet eens.
Het heeft de hele dag door gegoten.
Heel af en toe was het even droog, maar zon hebben we niet gezien.
De hele dag hebben we dus in een hutje voor ons uit zitten kijken omdat we dus niet lekker op het strand konden liggen. We hadden het de hele dag koud.
Heel even zijn we gaan snorkelen. Gelukkig hebben we dat nog gedaan want we hebben echt een hele grote schildpad gezien. Dat was wel echt heel mooi. Dan hebben we het daar dus nog voor gedaan! Ook hebben we lekker gegeten, want daar werd ook goed voor gezorgd.
Om 16:00 konden we eindelijk terug op de boot.
We hebben er flink van gebaald, maar hopelijk kunnen we er over een tijdje gewoon over lachen. Ik zit hier nu bijna drie maanden op het eiland. Nog nooit heb ik regen gehad en net op deze dag moet er dan regen komen.. Niet te geloven! ’s Avonds hebben we met z’n allen heel lekker gegeten bij Zanzibar. Dit was Ilse haar laatste avond. Helaas konden wij het niet meer opbrengen om mee te gaan stappen bij TMF. We zijn lekker thuisgebleven.

Donderdag gingen pap, mam en wouter met Rianne en Ilse naar Sea Aquarium.
Ik hoefde hier niet perse naartoe en Dennis ook niet.
Gelukkig scheen de zon weer en Dennis en ik zijn samen lekker naar Cabana Beach gegaan.
Om 17:00 moesten we Ilse weer naar Hato brengen.
Zij had een leuke week gehad en wij vonden het ook echt leuk dat ze er was.
Donderdagavond weer bij het happy hour van de Tijd geweest en daarna weer gaan stappen in de preiloods ;) ..

Vrijdag was alweer de laatste dag van mijn bezoek.
De tijd vliegt echt om hier. Soms weet ik niet waar hij blijft.
Dan is hij al voorbij voordat je het weet.
We hebben gewoon lekker relax gedaan. Lekker op Jan Thiel beach gelegen en heel mooi kunnen snorkelen. We hebben echt hele scholen vissen gezien. Zo mooi.
’s Avonds zijn we nog lekker gaan uiteten bij Hook’s Hut.
Lekker uiteten op het strand. Het was echt heerlijk.
Daarna zijn we nog gaan stappen bij de Bermuda, maar we hebben het niet zo laat gemaakt.

Maar zoals iedereen weet, is er een tijd van komen en een tijd van gaan.
Vanmorgen de koffer ingepakt en nog een keer lekker ontbeten.
Om elf uur werden pap en mam weer opgehaald met het busje en ben ik met Wouter en Dennis naar ons huis gereden om hier mijn koffer af te geven en Rianne op te halen.
Alweer moesten we naar Hato.
Niet leuk, maar het moest.
Precies tegelijk met pap en mam kwamen wij daar aan.
Na het inchecken hebben we nog lekker een ijs gegeten en toen was het echt weer tijd om afscheid te nemen. Dit was wel even moeilijk, maar ik weet dat ik ze over drie weken weer zie. Dat maakt het ergens makkelijk, maar ergens ook niet.

Dennis, ik vond het echt super dat je hier naar toe gekomen bent. We hebben echt een super leuke tijd gehad en ik heb echt genoten van de dagen dat je hier was. Het is nu nog maar 24 nachtjes totdat ik je weer zie, dus die tijd gaat omvliegen. Mup, t was super!

Wout, Ook echt tof dat jij er was. Ik vond het leuk dat je iedere keer mee bent gaan stappen.
Was echt gezellig en jij kunt nu nog ff doorgaan met vakantievieren tot donderdag.

Pap & Mam, ik vond het fijn dat ik jullie alles heb kunnen laten zien van mijn leventje hier.
Jammer dat het lunchen bij Jaanchies erbij ingeschoten is, maar we hebben gelukkig veel andere leuke dingen gedaan en gezien.

Juul, Jammer dat je niet meekon. Goede reden om nog een keertje terug te gaan toch ???
Maar als ik thuiskom, heb ik cadeautjes voor jou :) … zodat je toch nog iets van Curaçao hebt!

Het was echt een topvakantie…
Gelukkig heb ik lieve huisgenootjes die mij opvrolijken en dadelijk hebben we een lekkere bbq. Tenminste als het stopt met regenen, want het regent alweer. Dus jullie missen hier niks!

Maandag ga ik beginnen aan mijn laatste twee weekjes stage.
Dan heb ik nog 12 dagen vrij hier en dan is het alweer tijd om naar huis te gaan.
Van de ene kant heb ik zin om iedereen weer te zien, maar van de andere kant wil ik hier helemaal niet weg. Dus maartje, we zullen zeker wat met je tip doen. We zullen de laatste drie weekjes echt genieten, genieten, genieten!

Heel veel liefs van mij





  • 11 April 2010 - 00:30

    Ilse:

    Heej Jip,

    Sow, ik ben de eerste die een reactie mag geven. Natuurlijk ken ik jou verhaal van de afgelopen week uit mijn hoofd, ik heb hem dan ook van dichtbij mogen meemaken! Het was echt SUPER!
    Jammer van de regen, maar wees niet bang hier in Suriname heeft het ook weer flink geregend! Haha!
    Maak er nog een paar mooie weken van en ik spreek je snel weer.

    Deki Bosi

  • 11 April 2010 - 09:07

    Miriam:

    bon dia jippie,

    we hebben, zoals gevraagd, goed op de je zussie gepast. Maar zoals je zelf al zegt, we moeten nog een keertje terug om juul het eiland te laten zien.

    Met de Buggy tour niet tegen een rots gereden??? (vraag Karlijn, maar hoe dat voelt)

    Jammer dat Dennis en de rest weer naar huis zijn. Maar er komen vast nog heel veel leuke dingen.

    XXX je nicht

  • 11 April 2010 - 10:35

    Kel:

    Haa Jip!!

    Wat een super leuk verhaaltje weer! Zo te horen een geweldige week gehad met zn alle. Jammer dat je weer zo snel afscheid hebt moeten nemen, maar voor je het weet zit je weer in NL! (maar of je daar blij om moet zijn haha)
    Heb vanochtend al veel foto's gezien en de verhalen al live mogen horen, en ze hebben allemaal een super vakantie gehad hoor!
    Hier schijnt ook lekker de zon. (het is alleen wel maar 8 graden:S)

    Nou amuseer dich nog de letste weekjes en geniet dr lekker van!

    xxx

  • 11 April 2010 - 15:42

    Petra:

    Ha Jip,

    wat fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad.We hebben de verhalen vanmorgen al gehoord,van de fam.en dennis,ze hebben het super gehad.Maar wij horen jou verhaaltjes wel van jou als je terug bent.Geniet nog lekker van je stage,en natuurlijk je vakantie.Heel veel groetjes van het koude maasbree,Albert en petra.

  • 11 April 2010 - 16:52

    Dennis:

    Ha Muppie!

    Ik vong het aok egt super samen met dich en bin aok egt blie det ik naor Curacao bin gekomen.

    Die 3.5 waek die zien aok zoewe veurbeej en den kinne we lekker samen kermis vieren:)

    Maak der nog unne leuke tied van en tot gauw op skype!

    Kusje (K)(K)

  • 11 April 2010 - 17:02

    Hanneke:

    Ha lief Jipke

    Wat fijn dat ons reisverslag al zo gauw op je site staat. Zo weten wij ook weer precies alle namen van de stranden en eettentjes.
    Het was echt super.
    Heel leuk om te zien waar jij nu leeft en stage loopt.
    toen we vanmorgen landde op schiphol wilden we het leifst rechtom keer maken. zo koud dat het hier was, maar er was wel een zonnetje.
    de hele dag heeft die geschenen.
    Wel weer wennen om weer een lange broek en en jas aan te hebben.

    Jip en natuurlijk ook Rianne, bedankt voor de supertijd die we met jullie hebben gehad en dat jullie ons zo goed wegwijs op het eiland hebben gemaakt.

    kus, Hanneke

  • 11 April 2010 - 18:06

    Nadine:

    Ha Jip!

    Wat een leuk verhaal, super dat je fam en dennis langs zijn geweest, nu weten ze precies waar je het over hebt!!

    tot bij de kermis in Bree!

    xx

  • 14 April 2010 - 15:07

    Wil:

    Leuk om te lezen dat het druk, nat en vooral gezellig was met iedereen om je heen. Take care...

  • 15 April 2010 - 10:11

    Sharon:

    Oee wat un verhale weer!
    Fijn detse bezeuk heas gehad.. zal dig wal goad hebbe gedoan liekt mig zoe :D
    Oohh ik zoej Curacao ouk int echt wille zeen haha.. wuur huulemoal jaloers van dien verhale!
    Nog ff en den bisse weer thoes en den drinke we dur un paar op de kermis! :D

    Kuss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Jip

Actief sinds 10 Dec. 2009
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 54449

Voorgaande reizen:

25 Januari 2010 - 05 Mei 2010

Curaçao 2010

Landen bezocht: