Eerste dagen stage... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jip Hinssen - WaarBenJij.nu Eerste dagen stage... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jip Hinssen - WaarBenJij.nu

Eerste dagen stage...

Door: Jip

Blijf op de hoogte en volg Jip

03 Februari 2010 | Nederland, Amsterdam

Nou, daar issie dan.
M'n beloofde verhaaltje over mijn eerse indrukken op stage.

Ik kan jullie vertellen dat het vroeg was maandagmorgen.
Om half 6 ging de wekker en om kwart over 6 reden we richting de Marnixschool, die hier zo'n 15 minuutjes vandaag ligt. We konden samen met Lotte en Leonie, onze huisgenootjes, carpoolen.
Zij zitten namelijk ook op dezelfde basisschool.

Dus met z'n vieren gingen we vol spanning op pad. Miriam, gelukkig waren we de file op de Caracasbaaiweg nog voor, dus daar hebben we geen last van gehad. Daar aangekomen was mijn mentor er nog niet maar al snel kwam ze opdagen. Ze is een erg aardige vrouw. Wel kwam ze met de mededeling dat ze om 11 uur naar de tandarts moest, want haar verstandskiezen moesten eruit. De kinderen zouden computerles hebben van een andere juf, maar de kans was groot dat deze niet zou komen. En ze kwam inderdaad niet, dus mocht ik van elf tot kwart over twaalf de klas alleen draaien.

Ook had ze al aangegeven dat ze niet zeker wist of ze er dan vandaag wel zou zijn, omdat ze misschien nog erg veel last had. De tweede dag heb ik dus ook al alleen gestaan.
Ik kan je zeggen, het is een super ervaring, maar heel erg moeilijk omdat het onderwijs hier zo anders is als in Nederland.
Ik heb mijn best gedaan en opzich ging het best goed, alleen had ik aan het eind van de morgen geen stem meer over en was ik uitgeput. Hopelijk is mijn mentor er morgen wel weer, zodat ik met haar het een en ander kan bespreken en zodat ik toch nog een voorbeeld krijg van hoe het hier moet en hoe het er hier aan toe gaat. Stage is wel echt leuk.
Dus ben benieuwd hoe het de rest van de dagen gaat lopen..
Hierover houd ik jullie op de hoogte..

Na stage zijn we vandaag lekker naar Cabana beach gegaan. Heerlijk is dat he! Dat je na je stage gewoon naar het strand kunt.. Dat maakt je hele dag goed. Nu gaan we dadelijk naar de strandbioscoop op Mambo beach.. Ben benieuwd. Lijkt me lekker relax, in een strandstoel naar een film kijken..

Jullie reacties doen me heel erg goed. Leuk om te lezen en fijn dat je weet dat er toch nog iemand aan je denkt in Nederland.. Ik denk in iedergeval heel veel aan jullie..

Een hele dikke kus vanuit Curacao voor jullie xxx

• 03 Februari 2010 - 00:44

Cris:

Ik ben blij dat de eerste dagen goed verlopen zijn op school. Verder loopt hier in NL ook alles gewoon door.
    We missen je.
    Veel plezier daar
    Cris

• 03 Februari 2010 - 08:36

Aadje:

Haa Jip,

soow, ze hebbe doar ok geliek vertrouwe in dich detse dich allein veur de klas zette haha.
    Maar idd wel lekker joa, geliek noa schoel het strand op. Tot het volgende berichtje en nog vuul succes en plezeer doar.

• 03 Februari 2010 - 08:42

Robin H.:

Ha die Jip,
    het is erg leuk om je verslagen te lezen en als je dan ook nog zo'n leuke foto's erbij plakt, is het super om te volgen.
    Veel plezier!!

• 03 Februari 2010 - 09:22

Klazien:

Dag Jip,
    Gelijk in het diepe gegooid dus! Ik kan me voorstellen dat dat een hele ervaring was! Maar volgens mij heb je je er goed 'doorheen geslagen'!

• 03 Februari 2010 - 10:13

Yvonne:

Haa Jip!

Leuk om te lezen dat de eerste stage dagen goed zijn bevallen. Is ook wel een uitdaging om meteen alleen voor de klas te mogen staan.
    Geniet ervan! En natuurlijk ook van het lekkere weer daar!

• 03 Februari 2010 - 10:30

Laurie:

Hey Jip!
    pff lastig zeg, sta je meteen al twee dagen alleen!
    moet je lange dagen draaien? of zijn de tijden daar ook anders??
    moeten snel maar weer eeen xtje skypen!
    veel plezier daar, en succes met je eerste week!

• 03 Februari 2010 - 11:57

Laurie (van School):

Haaa Jip,

Leuk om weet iets van jullie te horen! De eerste dagen al de groep voor jezelf, das wel super!

Het ziet er heerlijk uit daar bij jullie op de foto's.. Geniet maar lekker van het zonnetje en het strand daar, de sneeuw is bij ons weer bijna weg :D

Liefsx Laurie

• 03 Februari 2010 - 12:07

Dennis:

Wal spannend, metein gans allein staon. Ze hebben dus wel vertrouwen in dich :)

En natuurlijk weer leuke foto's maar sommige hei ik al gezeen;)

Tot snel op skype.

Kusje van mich

• 03 Februari 2010 - 16:22

Ilse:

Heej jip,

Wauw, dat is wel even anders dan een Nederland!Je hebt zeker weer de 'evil' Jip moeten spelen maar als ze die kant eenmaal kennen kun je weer lieve juf Jip zijn. Wel knap hoor, super goed!
    Ben zeer benieuwd hoe de rest van de week verloopt;)

Kus Ilse

• 03 Februari 2010 - 17:31

Ellen Wilms:

Hee Jip,
    Goed om te horen dat het daar zo leuk en relax is! Die foto's zijn echt om jaloers van te worden ;). Geniet er van en heel veel succes op je stageschool.
    xx Ellen

• 03 Februari 2010 - 18:37

Iris:

Jieppe!

Super dat het zo goed gaat, wel spannend zo ineens alleen voor een nieuwe klas te moeten staan.

Word stiekem wel jaloers van al dat lekkere weer, en het strand, en jullie zwembad. Supermooi!

Nog veel plezier daar :) xx

• 04 Februari 2010 - 13:32

Groep 8 De Pas:

Hallo juf Jip,

Net de CITO achter de rug.
    Soms wat moeilijke opgaven, maar het was wel te doen.
    Op dit moment zijn we bezig met gezelschapsspellen.

Wij hebben net veel sneeuw gehad. Mis je die?

Morgen worden de prins en prinses bekend gemaakt. ( pssssst, niemand vertellen! Het zijn Bram vd V en Femke! )
    Wanneer er foto's zijn zullen we die een keer sturen.

Hoe gaat het met jou?
    Word je al bruin?
    Met ons alles goed.

Misschien kunnen we afspreken dat we elke week een berichtje sturen. Zo houden we contact.

We hopen dat het je goed gaat. Dat je een leuke klas hebt. ( Net zo leuk als die van ons natuurlijk! )
    Maar geniet ook van het weer en van de omgeving daar.

Groetjes namens groep 8.
    Marlene

• 04 Februari 2010 - 15:30

Kim:

Jip.!!

alles goed nog daar??
    ziet er echt leuk uit, je eigen klasje..
    goed dat je al twee dagen alleen hebt gedaan,, wel n beetje raar!

ik heb mn headset trouwens binnen, dus we kunnen weer skypen!

tot gauw.
    liefs
    x Kim

• 04 Februari 2010 - 15:53

Gwen:

Ha Jip!

Wauw, super zeg al metein de ierste paar dagen van de stage allein veur de klas staon!
    En det strand:). Um jaloers op te weren.
    Hiel vuul succes nog en doot Rianne de groetjes!

Liefs

• 04 Februari 2010 - 17:52

Petra:

Ha Jip,

wat leuk om te horen dat de stage goed bevalt.Geniet er nog lekker van.We missen jouw toch wel een beetje.
    Veel plezier,en tot weer.
    Gr,Albert en petra.

• 05 Februari 2010 - 12:06

Sharon:

Nou ik zie dat jullie het daar allebei wel naar jullie zin hebben! Te gek man (H)
    Ik ben zooo jaloers als ik de foto´s zie :|

Kusje!

• 05 Februari 2010 - 14:14

Marcel & Monique:

Heey Jip,

We volgen natuurlijk niet alleen Rianne the beany, maar jou ook! Bevalt jou ook goed zo te zien. Idd wel spannend; zo'n klas alleen draaien, wel weer een hele ervaring toch? Hoor in ieder geval van Rianne dat jullie het prima naar jullie zin hebben! Let je een beetje op haar? ;D

Heel veel plezier en geniet ervan. Pasa un bon dia dushi!

Greetz, Marcel, Monique & Max

• 05 Februari 2010 - 18:05

Nina:

Ha Jip,
    Ohh, heerlijk je verhalen. Lekker film kijken bij Mambo, wel stoelen reserveren!
    Wat een leuke school en leuke snoetjes! De tijd zal voorbij vliegen, geniet er maar lekker van!
    En van je mentor die niet op kwam dagen, heel herkenbaar. Zal zeker vaker voorkomen. Geniet ervan samen met Rianne en de andere meiden.
    Groetjes uit het nu weer regenachtige Baarlo.
    Nina

• 09 Februari 2010 - 18:31

Anne Felice:

He meis,

Wat spannend en goed dat je meteen zelf de hele klas hebt gedraaid! Dat betekend wel dat ze je meteen al vertrouwen :) En ook heerlijk dat jullie gewoon in bikini kunnen zonnen in je vrije tijd (dat zit er hier nog even niet in helaas ;)).

Nou geniet van elke dag daar, want het vliegt voorbij mer ik zelf wel haha

Liefs x x x anne

• 18 Februari 2010 - 07:52

Mirry:

Haaa Jipje!!

Hoe is ut met dig?
    Wat un moeje foto's!!
    En wat un prachtig hoes!!!! egt sjiek zeg!! veural din auto ok;) hahah

K hoap det jullie ut super nor d zin hebbe doar en mis os nit te erg ma geniet 'r van!!!!

(ut puzzelbook mot ingevuld ingeleverd waere beej terugkomst op de kempel...hahah dan kriegse van mej un lekkr zakje m&m's! Dit aanbod geld ok vur Rianne;) hhah geaf ma f doar!)

Ejj meid, have fun!!!!

Xx MIrryy!!