Relax... Take it easy!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jip Hinssen - WaarBenJij.nu Relax... Take it easy!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jip Hinssen - WaarBenJij.nu

Relax... Take it easy!!

Door: Jip

Blijf op de hoogte en volg Jip

30 Januari 2010 | Nederland, Amsterdam

Heey lieve mensen,
Weer een berichtje van mij vanuit het nog steeds zonnige Curacao.
Alhoewel.. Gister hebben we hier gewoon regen gehad! Het was al de hele tijd erg bewolkt, en ja hoor, uiteindelijk begon het ook nog te regenen. Dus maak jullie maar niet druk dat ik alleen maar mooi weer heb, want dat is dus niet zo ;).
Maar zoals de titel dus al zegt:
Het leven is hier echt relax en alles gebeurt hier heel erg rustig.
Niks haasten, gewoon poco poco.
Daar kan ik wel mee leven.
Woensdag kwamen Suzan en Maartje aan.
Ze zijn met de taxi naar ons appartement gekomen, maar het was al laat dus we hebben niet veel meer gedaan die middag. Ook kwam 's middags de auto van Marielle en Mireille, dus konden we met hen mee gaan touren. Suzan en Maartje waren's avonds erg moe, dus zijn we zonder hen gaan stappen bij het TMF-cafe. Erg leuk. Aan het karaoke hebben wij ons nog maar niet begeven, omdat het niveau wel heel erg hoog lag, haha.
Donderdagmorgen zijn Rianne en ik met Marielle en Mireille naar de Albert Schweitzer basisschool gaan kijken om te zien waar zij terecht kwamen en natuurlijk om even te kijken waar Maartje en Nina vorig jaar stage hebben gelopen. Het was een erg leuke school en natuurlijk hebben we mevrouw Wiel (de directrice) even de groetjes gedaan van hen. 's Middags zijn we naar Cabana beach geweest. Dit strand ligt dicht bij ons, maar is wel een stuk toeristischer dan Kas Abao.
Het was heerlijk op het strand en de zee is hier lekker warm. 's Avonds nog met het huis gaan eten bij il forno en daarna met z'n allen gaan stappen bij Cinco. Ook weer een erg leuke club. Je kunt hier echt heel goed uitgaan, en iedere dag als je dat wilt. Daar moeten we nu dus nog even van genieten, voordat de stage begint.
Gisteren zijn we naar onze basisschool gereden (de Marnixschool). We werden heel hartelijk ontvangen door de directrice. Echt super leuk.
Ik heb heel even kennis gemaakt met mijn mentor (volgens mij een hele leuke vrouw) en snel een blik in de klas geworpen. De kinderen waren namelijk met een rekentoets bezig, dus ze waren heel geconcentreerd. Vandaar dat ik me maandag pas goed ga voorstellen. Maar ik heb er erg veel zin in en de eerste indruk was heel erg goed. Maandag om kwart voor 7 moeten we paraat staan, dus dat is al lekker op de tijd.
Daarna zijn we doorgereden naar Punda om hier opzoek te gaan naar linnen broeken en bikini's. Deze waren nog erg moeilijk te vinden ook. We hebben lekker geluncht en vervolgens zijn we teruggegaan naar het appartement. Eenmaal hier konden Rianne en ik eindelijk in onze eigen studio. Echt super sjiek en lekker ruim. en het belangrijkste: onze eigen badkamer!!
Foto's heb ik bijgevoegd, dus die kun je bekijken.
's Avonds hebben we met z'n allen gegeten hier. Twee huisgenootjes hadden lekkere wraps gekookt.
Daarna zijn we naar Mambo-beach gegaan, want hier kwamen de 3j's.
Dit was echt een mega gezellige avond en we hebben lekker meegezongen en gedanst.
Echt heel raar dat je gewoon op het strand kunt feesten, dan merk je toch wel heel goed dat je niet in Nederland zit.
Vanmorgen ging de wekker alweer heel vroeg. We moesten Suzan en Maartje alweer naar het vliegveld brengen, want zij gingen door naar Aruba.
Het was heel leuk dat ze er even waren en dat we hen hebben kunnen laten zien waar wij de komende tijd zullen wonen.
Verder heb ik goed nieuws. Als het goed is komt vanmiddag onze eigen auto. Dan kunnen we gaan en staan waar we willen. Gelukkig hebben we nu lieve huisgenootjes waar we de hele week al mee mee mogen rijden, maar het is toch fjn om iets voor jezelf te hebben, zodat je niet zo afhankelijk bent.
Dus nu wachten we lekker af en gaan we lekker aan het zwembad liggen in de hoop dat de man van de auto snel belt.

Als ik maandag de eerste dag op stage ben geweest, zal ik jullie laten weten hoe dit geweest is.

Heel veel liefs van mij en tot het volgende berichtje

• 30 Januari 2010 - 17:07

Gwensie:

Ha Jip.

Klinkt allemaal erg goed zeg!
    Wordt er jaloers van en al helemaal om te bedenken dat wij weer sneeuw hebben hier in ons kikkerlandje. Gadsieeej.
    Ben echt benieuwd naar je stageverhalen.
    Veel succes nog en heel veel plezier!
    Liefs Gwen(K)

• 30 Januari 2010 - 18:53

Suzanne :

Hee Jip!

Leuk berichtje hoor ;)! En die foto's ga ik ffkes opslaan! Was gezellie met jullie en thanks again for letting us stay with you guys!

Ik laat je nu ff weten dat we goed zijn aangekomen. Als wij een andere sim hebben kunnen we miss weleens smsen!

Maar we zijn dus veilig aangekomen in ons apartment, ziet er kei leuk uit!

Nou have fun!

Groetjes,

• 30 Januari 2010 - 19:33

Lian:

vet vet vet!! man, ziet er echt goed uit!!

maar sst,, moet nog verder typen nu 8-)
    gaan echt snel skypen! (ja sorry van eergister, maar gijs was aan het mokken omdat ik al veel te lang hem geen aandacht gaf... vandaar dat ik niet ging bijkletsen ;) )

spreek je snel!
    kus

• 30 Januari 2010 - 22:54

Aniek:

Jip, wat heb je weer een leuk verhaaltje geschreven..,
    Wat fijn dat je jullie nu eindelijk de auto hebben, dat is wel handig..
    De eerste indrukken van stageschool zijn wel goed, dat is fijn!
    Leuke foto's trouwens!
    Veel succes en plezier maandag!

Dikke knuf!

• 31 Januari 2010 - 10:52

Karlijn En Miriam:

hey jip!!

idd take it easy, dat zul je nog vaak moeten horen!! Maandag je eerste file op de caracasbaaiweg! verheug je er maar alvast op. En in punda moet je eens naar Emilia gaan daar kun je ook bikini's kopen!!

xxx

• 31 Januari 2010 - 10:54

Ilse:

Heej Jip,

Dat klinkt goed, en wees jij ook maar niet bang in Suriname hebben we ook regen en niet zo'n beetje;)Party ze nog en veel succes morgen met je eerste stagedag!

Kus

• 31 Januari 2010 - 12:09

Lianne:

He Jip!!

Wat een leuke verhalen. En aan de foto's te zien is het daar een paradijsje!!
    Geniet ervan en veel succes met je stage!

Groetjes x Lianne

• 31 Januari 2010 - 18:05

Wil:

Goed te horen dat er geen echte tegenslagen tijdens en na de reis zijn geweest.
    Goh, hebben ze daar nog steeds guldens. Ik veronderstel dat 12 gulden 5 euro is en niet 5 gulden?!
    Enne, het duurt een lange tijd voordat je aan dat relaxte gewend bent... Je bent en blijft een europeaan.

• 31 Januari 2010 - 19:16

Fleur Hermans:

ha jip is het leuk daar en warm ook maar bij ons is alleen maar sneeuw en dik ook brrrr en leuke foto`s groetjes fleur hermans

• 01 Februari 2010 - 15:25

Klazien:

Fijn dat jullie goed aangekomen zijn. Ik ben heel benieuwd naar de 1e indrukken van je stageschool!

• 01 Februari 2010 - 19:59

Rowan:

Jip!!
    Haha wat kun je toch leuke verhaaltjes schrijven=) kunnen wij ook van alles meegenieten he!
    Vind het fijn om t horen dat je het zo naar je zin hebt daar.. Ben echt benieuwd hoe je eerste dag op stage gegaan is maar dat lezen we vast snel!
    Veel plezier en succes nog he meid!

dikke kus

• 01 Februari 2010 - 20:02

Miriam:

Bon tardi Dushi,

Kon ta bai? Of wel hoe was je eerste dag? Vonden ze het leuk dat er een Nederlandse lerares kwam?

Ik hoor het wel.

Drumi dushi