Bon bini Korsòu - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jip Hinssen - WaarBenJij.nu Bon bini Korsòu - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jip Hinssen - WaarBenJij.nu

Bon bini Korsòu

Door: Jip

Blijf op de hoogte en volg Jip

27 Januari 2010 | Nederland, Amsterdam

Hoe is het daar in Nederland?
Hier in Curacao bevalt het me heel erg goed. Ik ben al heel erg gewend aan het weer en heb mijn draai in het huis al gevonden. We hebben het heel erg getroffen hier.

Ik wil jullie eerst even bedanken voor alle lieve smsjes/ berichtjes / mails etc. Ik vind het erg fijn om ook wat van jullie te horen..

Ik zal bij het begin beginnen...
Maandagmorgen om 4 uur ging mijn wekker. Om 5 uur gingen we richting Schiphol. Onze reis was nu echt begonnen. Op het vliegveld aangekomen kreeg ik het toch een beetje moeilijk. Het afscheid nemen was niet makkelijk, maar eenmaal door de poortjes, ging het alweer een stuk beter.

De vlucht was heel fijn.
Hij ging snel om en we kregen heel lekker en heel veel te eten.
Na een reis van zo'n 10 uurtjes kwamen we aan op HATO airpoort.
Toen de deuren van het vliegtuig open gingen, voelde je al gelijk de warmte. Echt raar, maar het went snel kan ik je zeggen.
Bij de koffers moesten we heel lang wachten. Er was iets mis met een deur, waardoor de koffers niet tegelijk uit het vliegtuig konden.
Wij hadden nog heel erg geluk dat na een uur de eerste koffers kwamen en dat daar nou net onze koffers bij zaten. Dus na een uur wachten zijn we snel naar buiten gegaan, om hier esther, de nicht van Marissa, die hier woont te zoeken. Zij heeft ons opgehaald en ons veilig naar ons appartement gebracht.

De eerste indruk van het appartement was echt super.. Niks te klagen en echt relax. We hebben leuke huisgenootjes en tot vrijdag een hele mooie tijdelijke kamer. Vanaf vrijdag kunnen Rianne en ik onze studio, die ik net bekeken heb en die is nog mooier.
Hier hebben we een super grote eigen badkamer. Dat is nu wel minder. Die moeten we delen, en dat is niets voor mij. Maar na vrijdag komt daar een einde aan.

Ook hebben we een heerlijke buiten woonkamer (porch), waar we gezellig kunnen zitten. Ook ons zwembad is heerlijk. Zelfs om half 9 's morgens is het al lekker om erin te springen.

De eerste avond zijn we met een huisgenootje naar de Albert Heijn geweest om wat boodschappen te halen (ze hebben hier echt alles wat je in Nederland ook kunt kopen. Zelfs appelmoes, dus ben maar niet bang dat ik dat hier moet missen) en daarna zijn we lekker op tijd gaan slapen. We waren heel moe van de reis. De dag erna zijn we met Marielle en Mireille (twee leuke huisgenootjes) een auto gaan regelen. Zij waren net een dag eerder aangekomen, dus we hadden beide nog een auto nodig.
Vanmiddag komt onze auto. We hebben de eerste twee weken een auto met z'n vieren en daarna komt er nog een auto, zodat we dan allebei een aparte auto hebben.

Verder zijn we nog naar Cas Abou geweest z'n zessen. Dit is echt een heel mooi strand. Parelwit, met helderblauw water. Je zag de vissen zelfs zwemmen. De weg ernaar toe was een ramp haha. We konden niet vinden waar we naartoe moesten en we hebben er wel een uur over gedaan om het strand eindelijk te vinden. En in een auto met zes meiden, met zo'n warm weer is dat geen pleziertje.
Maar de lange reis beloofde veel goeds toen we eindelijk het strand zagen. Super mooi.
We hebben lekker gezwommen en gezont, ik moet nog veel in de zon liggen, want ben nog de witste hier in het huis. Daar moet dus even verandering in komen :)

's Avonds zijn we lekker met alle huisgenootjes gaan uiteten bij Tropicana. Je kunt hier voor 12 gulden (ongeveer 5 gulden) een complete maaltijd krijgen. Echt heel erg lekker. Daarna zijn we met z'n allen naar de eerste happy hour gegaan. We konden van 9 tot 10 voor 10 gulden onbeperkt lekkere cocktails drinken. Het was gezellig, maar we merkten wel dat we nog heel moe waren, dus toen we in bed lagen waren we wel heel blij.

Vanmorgen heb ik lekker tot 10 uur kunnen uitslapen en nu zitten we te wachten op de auto, die elk moment kan komen. Dan kunnen we fijn boodschappen doen enzo en om vier uur zullen Maartje en Suzanne (twee klasgenootjes van de Pabo) aankomen, en die blijven hier tot zondag. Dan vliegen ze door naar Aruba om daar stage te gaan lopen.

Morgen gaan we als het goed is en de auto komt, naar de basisschool om kennis te maken. Ben erg benieuwd.

Ik houd jullie op de hoogte van alles hier en ik ga nu even een plons maken in het zwembad, want het is toch wel erg warm.

Een hele dikke kus voor jullie vanuit het zonnige Curacao.

xx Jip

  • 27 Januari 2010 - 18:13

    Aniek:

    Jip!

    Yoehoe ik ben de eerste!
    Ten eerste wauw wat hebben jullie een mooie achtertuin en keuken!
    Wat fijn dat alles goed is verlopen,
    Al lekker en gezwommen en gezond Heerlijk! Ik kan het me bijna niet voorstellen dat jij daar de witste bent haha!
    Nog heel veel plezier, geniet nog van je weekje vrij..
    We skype , msnen, bellen smsen met m'n Nieuwe telefoon jaja hij is binnen en sjiek dat ie is!
    Nou Meid we spreken elkaar!

    Dikke knuffel en kus Aniek!

  • 27 Januari 2010 - 18:19

    Cris:

    Whoow wat ein leuk hoes heb geej. Maaaaaaaar weej hebbe vastelaovend heej!!! Det is auk wat waerd zal ik maar zegge, met eine jaloerse blik, as ik die foto's zeen.
    Weej motte os heej behelpe met 7 graad onder nul. Weej hebbe neet gezonDDDDDDD maar gewoen gewerkt. Waal oplette jufrouw van de liegere school!!!
    kusjes pap

  • 27 Januari 2010 - 18:36

    Kelly:

    Haa Jip!

    Wooow dat ziet er echt sjiek uit allemaal! Kan me er niks bij voor stellen dat warme weer, aangezien het hier zo'n 8 graden onder 0 is. (je hoort het al, je mist niks hier!) ;)
    Jullie zijn wel op een super plek terecht gekomen zeg, echt een relax huis!

    Geniet ervan! Ben benieuwd naar de kennismaking met de basisschool! En tot het volgende verhaal he.

    Kuss, Kelly

  • 27 Januari 2010 - 18:56

    Inge:

    Ha meid! Ziet er allemaal prima uit daar, je hebt 't weer 'ns goed voor mekaar! Geniet nog van je laatste dagen voor je stage begint, enne.. niet te bruin worden! Ik heb je allang door, nigger! Tot mails of zo.. of skype! Ik heb gister skype geinstalleerd, dus zoek me maar 'n keertje op, dan kunnen we snel bellen! Have fun, x

  • 27 Januari 2010 - 19:34

    Fam. Joppen:

    hallo

    ziet er allemaal wel goed uit , zon, zee en strand en een lekker temperatuurtje. wel vol te houden denk ik zo!
    nou morgen naar de school, wel spannend!!!we zijn benieuwd.
    geniet er van.
    groetjes ook aan rianne

    ceriel, karen en ria

  • 27 Januari 2010 - 20:39

    Petra:

    Hallo Jip,

    leuk om te horen dat de reis goed verlopen is.Het ziet er allemaal goed uit fijn dat jullie het zo getroffen hebben.Ik zou zeggen geniet nog lekker van je vrije daagjes,en we horen nog.
    gr,petra en albert.


  • 27 Januari 2010 - 20:57

    Ilse:

    heej Jippie,

    Ik had je natuurlijk al gesproken via de mail, maar met beeld materiaal is het nog beter;)!

    Kus

  • 27 Januari 2010 - 21:17

    Wilma Vd Broek:

    Heej Jippie,

    Super man, ik ben jaloers op je!
    Geniet ervan meid, want voordat je 't weet is het weer voorbij!

    Kus

  • 27 Januari 2010 - 21:35

    Inge :

    aaah Jip ziet er egt al zo gaaf uit die foto's, lekker in het zonnetje!

    geniet er van meiden!

  • 27 Januari 2010 - 21:47

    Dennis:

    Sgatje....

    Wat un super foto's.
    Ik kin neet wachten totdet ik aok dae kank op ken komen!
    Allein al veur het weer, ik heb zoeget iespegels aan de neus zitten heej achter de compjoeter.
    Ik bin wel beniejd naor dien nieje verhalen met de kennismaking maar die huur ik wel euver skype!

    Tot snel...

    Kusje van Dennis

  • 28 Januari 2010 - 00:11

    Bert:

    Hoi Jip,

    leuk te lezen dat je goed aangekomen bent. Veel succes en plezier daar!

  • 28 Januari 2010 - 06:51

    Laurie:

    Haa meiden,

    Wow, dat ziet er echt heeeerlijk uit bij jullie op de foto's!
    En wat hebben jullie 'n ruim appartement... Goed geregeld!

    Wanneer begint jullie eerste stagedag eigenlijk?
    Geniet er nog van daar en ik ben benieuwd naar jullie volgende verhaaltje, liefsx Laurie

  • 28 Januari 2010 - 13:44

    Klazien:

    Dat ziet er goed uit daar!
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en jullie verblijf zo goed is begonnen!

  • 28 Januari 2010 - 15:07

    Jennifer:

    Heey,

    Ik ben jaloers. Lekker warm daar. Nou hier is het echt prut. De tweede keer sneeuw smelt dus ehh. Lekker met dat zwembad bij het appartement. Veel succes op de basisschool hè.

    -xx-
    Jennifer

  • 28 Januari 2010 - 16:07

    Nadine:

    Heej Jip! Ik krijg kriebels van je verhaaltje haha! Super leuk dat alles zo goed bevalt tot nu toe:)!

    Veel plezier nog en geniet van alles wat Dushi Korsou te bieden heeft

    xxx Jan en Nadine

  • 29 Januari 2010 - 01:00

    ANNET:

    HEEEI JIPPIE! LEUKE SITE. ZIT NOG OP MIJN WERK EN KIJK NU WEL EVEN ELKE DAG.AMUSEER JE MAAR GOED!!DIKKE KUS ANNET

  • 29 Januari 2010 - 12:08

    Rhea Het Nichtje:

    Geweldig jip!!! Leuk dat je het zo leuk hebt en het ziet er prachtig uit! Heeel veel plezier!

  • 30 Januari 2010 - 10:54

    Roos:

    Jipke!
    Echt heerlijk als ik zoe die foto's zeet! Lekker aan het strand met un cocktailtje!
    Geniet der ma van!
    XX

  • 30 Januari 2010 - 11:09

    Petra En Herm:

    Hoi Vrouwtje

    Het ziet er super uit !!
    Ben stikjaloers, heerlijk weer alles poco poco terwijl we hier weer sneeuw aan het vegen zijn. Geniet ervan, lekker bruinen en vanaf volgende week veel succes op Marnix !!

    Liefs Herm en Petra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Jip

Actief sinds 10 Dec. 2009
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 54467

Voorgaande reizen:

25 Januari 2010 - 05 Mei 2010

Curaçao 2010

Landen bezocht: