Genieten, genieten, genieten!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jip Hinssen - WaarBenJij.nu Genieten, genieten, genieten!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jip Hinssen - WaarBenJij.nu

Genieten, genieten, genieten!!!

Door: Jip

Blijf op de hoogte en volg Jip

26 April 2010 | Nederland, Amsterdam

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik iets van me heb laten horen.
Er is echt weer heel veel gebeurd in de tijd dat Dennis, Wouter, pap en mam naar huis zijn.
Ik had natuurlijk nog twee weken stage en op dit moment heb ik deze positief afgesloten en ben ik vakantie aan het vieren en heeeel erg hard aan het genieten van mijn laatste dagen hier op dit mooie eiland. Ik heb nu nog een dikke week en op woensdag 5 mei zal ik weer in Nederland terug zijn. Als ik hier aan denk geeft dit mij een heel dubbel gevoel.
Van de ene kant wil ik heel erg graag naar huis en is drie en een halve maand op Curaçao lang genoeg (omdat het niet zo’n heel groot eiland is en we alles nu wel hebben gezien). Maar van de andere kant ga ik alles hier echt super hard missen. Mijn lieve huisgenootjes, die ik na dik drie maanden toch wel echt als vriendinnen ben gaan zien, het heerlijke weer, de mooie stranden, de feestjes, de stage waar ik het gelukkig ook heel erg naar mijn zin heb gehad en zeker ook het relaxte sfeertje wat hier hangt.
Maar ik zal jullie even bijpraten over de afgelopen twee weken.

De laatste twee stageweken stonden in het teken van mijn opdrachten afronden en enkele dagen draaien. Ik heb het zonnetje van de dag afgerond en de kinderen hebben hier veel plezier aan beleefd. Dit merkte ik steeds weer aan de reacties van de kinderen, maar ook aan de reacties van ouders en andere leerkrachten.
Omdat we de meeste opdrachten al voor de vakantie hadden afgerond, konden Rianne en ik de laatste twee stageweken echt volop genieten van de middagen. Dit hebben we dan ook zeker gedaan. We gingen wat vaker naar het strand, even lekker winkelen, hangen bij het zwembad of iets anders leuks doen.
Toch had ik het in de eerste week nadat mijn bezoek naar huis was even heel moeilijk.
Ik wilde eigenlijk ook wel heel graag naar huis en had er echt geen zin meer in.
Ik besloot dat ik toch dingen moest blijven doen want anders zouden het lange weken worden. Gelukkig ben ik niet in dit dipje blijven hangen en kan ik nu weer volop genieten van alles.
Zo zijn Rianne en ik vorige week vrijdag met Marielle en Maartje naar Cabana geweest.
We dachten hier lekker te kunnen zitten met een lekkere cocktail, maar het was er mega druk.
Er trad een super goede live band op. We konden nergens meer een plaatsje vinden en na wat drinken te hebben gehaald besloten we te gaan zitten op de enige overgebleven plek het muurtje. We zaten lekker te luisteren toen er een Amerikaan naar ons kwam die ons een plaatsje bij hem en zijn twee vrienden op de loungebanken aanbood. Dit aanbod hebben we uiteindelijk toch maar aangenomen, want het zat ten slotte veel comfortabeler.
Zo belandden we die avond bij drie superrijke Amerikaanse mannen, die voor ons ook nog het drinken wilden betalen. No problemo toch ;) ?? Na een uurtje zijn we toch maar weer opgestapt, omdat Rianne en Marielle nog wilden gaan stappen. Samen met Maartje ben ik naar huis gegaan. De zaterdag erna zijn we met een paar meiden lekker naar het strand gegaan en ’s avonds heb ik met de familie van Mireille gebarbecued op Zanzibar. Het was een erg gezellige avond. Zondagavond Wet & Wild om het weekend af te sluiten en afgelopen maandag begon dan echt de allerlaatste week stage in groep 4.

Op maandag en dinsdag heb ik de hele dag zelf gedraaid.
Vermoeiend, maar erg leuk om dit nog te doen. De maandag ging heel goed en de kinderen luisterden heel erg goed, maar de dinsdag daarentegen was veel minder leuk. Ik heb nog nooit zoveel straf gegeven op een dag als die dag. Om 12:15u was ik dan ook bek af.
Woensdag had ik een dagje op stage waarop ik nog een keer lekker heb kunnen kijken en donderdag was dan mijn laatste dag. Na de pauze kreeg ik de tijd voor mijn afscheid.
Ik heb met de kinderen spelletjes gespeeld en het hoogtepunt was toch wel het chips-vreet-spel. Als een kind zes gooide met de grote dobbelsteen, dan moest hij zo snel mogelijk naar de bak met chips midden in de kring rennen, een sjaal omdoen en een duikbril opzetten en dan mocht je chips eten totdat de volgende zes gooide. De kinderen waren echt overenthousiast. Zo leuk vonden ze het. Na de spelletjes heb ik met de kinderen nog een snoepcocktail gemaakt en heb ik van mijn klas nog cadeautjes gekregen. Echt heel lief en totaal niet verwacht.
Als laatste heb ik de kinderen nog allemaal een kaart met foto en cadeautjes eraan gegeven.
Ook mijn mentor kreeg natuurlijk een kleinigheidje van mij. Ze zei me dat ze het echt super jammer vond dat ik moest gaan en dat ze me echt gaat missen. Ik kreeg een hele dikke knuffel van haar en ik besefte op dat moment ook echt dat ik het echt getroffen had met haar.
Ze liet me vrij in mijn ding en ze hielp me altijd erg goed.
Om 12:15u was het echt klaar. Ik nam afscheid van de lieve kinderen uit mijn klas en ik ga ze zeker missen, al luisterden ze niet altijd evengoed naar me. Ik heb veel leuke momenten met ze meegemaakt in de tien weken dat ik bij ze in de klas was als juf.
Het afscheid van mijn mentor was nog niet helemaal definitief. Woensdag gaan Rianne en ik namelijk nog even terug want dan is er een bonte avond op school met allemaal optredens van kinderen.

Donderdagmiddag begon onze vakantie en dat hebben we geweten ook.
Om onze vakantie in te duiken, zijn we met kleren en al het zwembad ingesprongen.
Rianne en ik hadden een heel schema gemaakt met allemaal dingen die we nog heel graag wilden doen in de laatste dagen. Een heleboel dingen hebben we al af kunnen strepen omdat we deze de afgelopen dagen al gedaan hebben. Ik zal even vertellen wat dit allemaal was:

Donderdagavond begon onze vakantie goed bij café ‘de Tijd’.
Happy Hour en daarna was het nog zo gezellig dat we nog lekker zijn blijven hangen.
Totdat het voor sommigen tijd werd om naar huis te gaan ;).
Vrijdag hebben Rianne en ik gewinkeld in Punda en ’s middags hebben we heerlijk doorgebracht aan ons zwembad. ’s Avonds met z’n allen lekker gaan uit eten bij de Tropen en daarna door naar de live band bij Cabana, die weer erg goed was, maar dit keer helaas geen rijke Amerikanen die onze drankjes betaalden.
Gisteren zijn Rianne en ik met Mireille, Maartje en Leonie naar het strand van Hooks Hut geweest om lekker te bakken in de zon. Een erg leuk, klein strandje waar veel locals waren.
Daarna zijn we gaan eten bij Cabana en vervolgens doorgegaan naar het verjaardagsfeestje van Rinske (een huisgenootje). Na dit feestje hebben we de avond afgesloten bij Mambo.

Vanmorgen was het dan eindelijk zover…
Rianne, Mireille, Marielle en ik zouden met dolfijnen gaan zwemmen :)
Om acht uur stonden we al paraat bij Sea Aquarium en tot onze grote verrassing kwamen we hier Rosa (huisgenootje) en haar vriendin die bij haar op bezoek is tegen.
Ook zij gingen met dolfijnen zwemmen, maar dat wisten we niet van elkaar.
Dat was echt super leuk, want je moet in een groepje van 6 en het is natuurlijk veel leuker als je met allemaal bekenden bent. Zo konden we met z’n zessen in een groepje.
Ik vond het stiekem toch best wel spannend, want die beesten zijn best groot.
Maar het bijzondere was echt dat zodra ik in het water kwam de hele spanning weg was.
Het zijn echt zo’n mooie beesten en ze luisteren echt heel erg goed.
Wij zwommen met een moederdolfijn en haar baby.
De babydolfijn was afgelopen kerst geboren, echt nog een mini dus.
Zo apart. Ze laten je gewoon echt stralen, want op de foto’s en de film zie je terug dat we allemaal de hele tijd een dikke glimlach op ons gezicht hebben, terwijl je het helemaal niet door hebt. We hebben een kusje gekregen, een spelletje met ze gespeeld, ze geaaid, we werden vooruit getrokken in het water enzovoorts. Het was echt een supermooie ervaring die ik echt niet had willen missen.
Na het zwemmen met de dolfijnen ben ik met Mireille en Rianne richting Westpunt gereden.
Hier zijn we gaan lunchen bij Jaanchies, een typisch Antilliaans restaurantje.
Als je binnenkomt, lijkt het net of je een oude woonkamer van een boerderij instapt.
De menukaart wordt voor je opgezegd, onder het eten wordt er voor je gezongen en als je uit de raampjes kijkt zie je honderden vogeltjes, en je hoort ze ook mooi fluiten.
We hebben hier ook leguaan geproefd en het smaakt nog goed ook…
Het was echt super leuk om hier te lunchen. We hebben echt genoten.
Na het lunchen zijn we doorgereden naar Westpunt om hier even van het mooie uitzicht te genieten en uiteindelijk zijn we bij de Grote Knip op het strand gaan liggen. Hier hebben we de hele middag doorgebracht en we zijn net terug van Hato om hier Nicole op te halen die als verrassing voor haar vader die 50 werd en haar oma die 80 werd naar huis is geweest.
Ze zou eigenlijk maar drie dagen gaan, maar dit is anderhalve week geworden, door die aswolk die boven Europa hing. Ze kon dus niet terugvliegen naar Curaçao.

De komende week gaan we echt nog heel veel leuke dingen doen en heel erg veel genieten, want voordat we het doorhebben is het alweer volgende week zondag en moeten we beginnen met onze koffer. Komende week is het hier natuurlijk ook Koninginnedag en de nacht ervoor gaan we ook uitgebreid Koninginnenacht vieren. Schijnt hier een groot feest te zijn, dus ik laat me verrassen. Ik denk dat ik het nog wel voor mekaar krijg om voordat ik terugvlieg naar Nederland nog een berichtje te schrijven. Dat hoop ik in ieder geval.

Heel veel liefs van Jip




  • 26 April 2010 - 10:33

    Dennis:

    Wat een leuk verhaaltje. Wel fijn um te laeze desse nog flink aan het genieten!
    Ook erg leuke foto's. Het lunchen beej Jaanchies zuut der aok egt leuk oet. Jammer det weej det neet hebben kinnen doon.

    Amuseer dich nog de letste dagen, want daornao den bisse weer met mich opgezadeld :P

    Kusje van Dennis

  • 26 April 2010 - 10:58

    Jennifer:

    Wat leuk, met dolfijnen zwemmen. Jammer dat het er al weer bijna op zit hè. Ik zou ook wel naar curaçou willen. Nog ff lekker genieten om daarna weer thuis te komen. En dan snel afspreken om te logeren.

    'xx'
    Jennifer
    (en chris)

  • 26 April 2010 - 17:09

    Marlie:

    Heej Jip,

    Wat fijn om te lezen dat je zo'n leuke tijd hebt en hebt gehad. Geniet van je laatste week en maak er nog iets moois van.

    Groetjes van Marlie (jumbo)

  • 26 April 2010 - 17:13

    Ria:

    ha jip.
    ook weer een leuk verhaal om te lezen en nu nog even genieten daar samen.
    de stage goed afgerond, prima gedaan meid.
    dat heb je toch wel mooi gedaan.
    we zien ons gauw weer.
    geniet nog en tot volgende week.
    groetjes van ceriel en ria

  • 26 April 2010 - 17:39

    Monique:

    Heejj Jip
    Echt super die dolfijnen!! Geniet nog maar lekker en tot in mei!
    kus Monique

  • 26 April 2010 - 18:49

    Petra:

    Ha Jip,

    Wat leuk dat je een mooie tijd hebt gfhad daar.Geniet nog lekker van je welverdiende vakantie,en tot 5 mei.
    Gr.Petra en Albert.

  • 27 April 2010 - 15:41

    Inge:

    Meid, geniet er nog maar lekker van! Want inderdaad, voor je 't weet zit je ook weer met mij opgescheept!
    x

  • 28 April 2010 - 10:45

    Hanneke:

    ha Jipke,

    als ik je verhaal vanhet dolfijnzwemmen lees dan krijg ik bijna spijt dat ik dat niet gedaan heb tijdens het verblijf op Curacao. de foto's zijn in ieder geval prachtig dus ik ben benieuwd naar de film en de rest van de foto's.
    We zien ze gelukkig al heel snel.
    nu nog een week en dan ben je op dit tijdstip alweer thuis.
    wat is de tijd omgevlogen.
    geniet er nog even lekker van.

    kus Hanneke

  • 28 April 2010 - 12:57

    Juul:

    hooooi jipje,

    dan toch maar een berichtje schrijven hier he.
    is leuk om te lezen, en over een weekje zit je alweer hier thuis.
    dan hoor ik alle verhalen wel en zie alle foto's!
    zijn erg mooie foto's van het zwemmen met dolfijnen, ik geloof wel heel erg dat het super leuk daar was!

    tot snel zussie!
    xxx

  • 28 April 2010 - 13:55

    Ha Jip:

    Wat weer een mooi verhaal. Ik weet precies hoe jij je voelt! En de foto´s zijn prachtig, zeker die met het dolfijnzwemmen!
    Je mag nog een kleine week genieten van al het leuks en moois op Curacao, en ik weet zeker dat dat gaat lukken;)
    Ik zeg: "Tot ziens bij Niens"! Hahah!

    Kus

  • 28 April 2010 - 14:03

    Ilse:

    Sorry Jip, maar ik ben het van het laatste berichtje, oepsie! :p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Jip

Actief sinds 10 Dec. 2009
Verslag gelezen: 1357
Totaal aantal bezoekers 54445

Voorgaande reizen:

25 Januari 2010 - 05 Mei 2010

Curaçao 2010

Landen bezocht: